Není industriál jako industriál

Program XII. Pražského industriálního festivalu, který se koná 8.–9. 12. v Rock Café, svědčí o tom, že vymezení tohoto žánru dnes již není zdaleka jednoznačné. Není ostatně náhodou, že jednou z hlavních hvězd jsou němečtí průkopníci dark ambientu Inade, kteří ve svých počátcích vzali za svůj manifest Vladimíra Majakovského, v němž se praví: „Nepotřebujeme mauzoleum umění, kde je možno vidět mrtvá díla, ale spíš živoucí továrny lidského ducha.“ Dalším headlinerem budou belgičtí Dive, vedle Front 242 spolutvůrci stylu Electronic Body Music. Skutečně lahůdkovou koláž filmu a hudebně-literárních eskapád pak slibuje francouzské duo Drahomira Song Orchestra, které založili před deseti lety tehdejší studenti filmové vědy Julien Pacaud a Jean-Christoph Sanchez při cestě z Karlových Varů, kde představili svůj první společný film. V Praze usazený americký projekt Shloss Tegal zase zkoumá psychogenní zóny temných zákrutů lidské duše skrze magicky uhrančivý noise.

Inade, foto archiv
Inade, foto archiv

Z čistě české scény se pak představí eruptivní sólový počin ,nestora‘ domácího industriálu Roberta Hnáta Seismic Wave Factory (název přesně vystihuje, o co běží) či poměrně nová skvadra Tábor Radosti, jež mísí rituální deklamaci s filigránskými zvukovými poryvy a melodickými ornamenty. Premiérově se zde objeví i nový projekt Michala Kořána Psychedelic Halucinogen. Chybět nebude ani spektakulární šamanská hypnotická semikytarovka Do Shaska! a turntabloví paramelodici Birds Build Nests Underground.
V neposlední řadě je potřeba připomenout legendární československou úderku Einleitungszeit, kterou podpoří Tereza Georgieva (druhdy též Teatr Novogo Fronta) aka Sangredans ve své extatické taneční kreaci. Tudíž si přijdou na své i příznivci brusek a ohňů.
Celý festival pak provází promítání videoartu a výstava digitálních koláží Nigela Ayerse Nocturnal Emissions.
Více informací na: www.pragueindustrial.org nebo www.arsmorta.org.

Přidat komentář