Diana Krall: Glad Rag Doll

12_diana_krallMožná jednorázová odbočka, mož­ná bod obratu celé kariéry, těžko říci. Ale každopádně příjemná změ­na. Jistě, můžeme najít výraznější styčné body s energií alba The Girl In The Other Room (2004). Nicméně na Glad Rag Doll působí Diana Krall, obklopená neokoukanými spolupra­covníky, živelněji než kdy dřív. (Při­tom taktéž skvělé The Girl… předsta­vovalo výjimečný, částečně autorský titul, zatímco Doll paradoxně opět stojí na standardech a coverver­zích.) Z tradičního popu There Ain’t No Sweet Man That’s Worth The Salt Of My Tears, známého třeba v podání Binga Crosbyho z roku 1929, doká­zala zpěvačka vykřesat doslova wait­sovskou poťouchlost. Vlastně jak by ne, když dominantu doprovodu tvo­ří nakřáplá, „ironická“ kytara Wait­sova muže Marka Ribota. Důležitou úlohu pochopitelně sehrála i cha­rakteristicky dřevní produkce T Bo­nea Burnetta. Pak už není třeba pří­liš se divit, že se Diana Krall ve zpěvu nechala vyhecovat k mnohem méně „cool“ polohám, než má ve zvyku. Co víc, místy zní její kontraalt má­lem zhýrale a vilně, což je míně­no jako lichotka. Vyzývavá podvaz­ková fotka na obalu není jen vizuál-ním chytákem na zákazníka, ona o lecčems vypovídá.
Podstatnou část repertoáru alba sice tvoří dávné šlágry, jenže tento­krát se Krall dokázala vyhnout sen­timentu. „Šli jsme do toho, jakoby písničky byly napsány včera. Ne­chtěla jsem dělat dobovou nebo nos­talgickou desku,“ potvrdila protago­nistka v tiskové zprávě vydavatele Verve. Bluesrocková verva Pomu­sovy, Rayem Charlesem proslavené Lonely Avenue je jí svědkem. Úspěš­né uhlazené retro tituly The Look Of Love (2001) či Quiet Nights (2009) jakoby točil někdo jiný.

Verve/Universal, 2012, 58:07