Fuck Buttons: Street Horrrsing

6_fuck_buttonsDvojice mladíčků Fuck Buttons z anglického Bristolu přichystala po třech letech činnosti pěkně chlupatou nahrávku. Neředěnou desku  STREET HORRRSING (All Tomorrow Parties Rec., 2008, 49:38), na níž přemíra elektrické energie vytváří neviditelný povlak statické elektřiny zvedající vlasový porost nic netušícího posluchače do pozoru. Tím nechci říci, že Fuck Buttons hrají punk, který na vytvoření stylového číra potřebuje silná tužidla, nikolivěk. Psychedelický nápor hlukových metalistů spuštěný od první minuty nechává povstat uhlazený účes samovolně, až kořínky v pokožce nepříjemně zabolí. Hudba dua není věru žádná selanka, ale instinktivní přímý útok statických analogových mas (z nichž občas těžko poznáme, co bylo původně vytvořeno elektrickou či basovou kytarou, co klávesovými nástroji nebo jinými hejblátky) s hymnickými melodickými postupy, do nichž tu a tam vyřvává utopený hlas, umně zahalený do brutálního, industriálně laděného zkreslení. Konec alba navíc přejde díky trancovním bicím do rituálně halucinogenní párty, kde se potkáváme se Spaceman 3 či Velvet Underground na slušných tripech. Urputný stisk dua nepolevuje po celých padesát minut stopáže desky, což by ostatně byl dost riskantní krok uprostřed nových, leč celkem přesně narýsovaných pravidel Angličanů. Originální a do podrobností dotažený rukopis přesto hrozí poměrně dost rychlým vyčerpáním, takže jsem na další jejich kroky dost zvědav. Pokud vám docházejí vnitřní baterie, pořiďte si Street Horrrsing coby spolehlivou dobíječku i bez existence elektrické zásuvky.