Motohiro Nakashima: I Dreamt Constellation Sang; Charlie Alex March: After The Clouds Clear

12_motohiroJe hned několik labelů, jež se snaží svým posluchačům přinést zajímavou taneční muziku nejen pro spodní polovinu těla, ale také pro uši. Synonymem pro IDM (intelligence dance music) byla v minulosti především vydavatelství WARP a Ninja Tune. Ta v současné době souběžně tápou kam dál, a tak dnes nelze než doporučit Lo recordings. Nejen proto, že do drážek v letošním roce vpustili naši Ivu Bittovou (výborná deska Susumu Yokoty Wonder Waltz), ale také nadeběhli nám, ,ušákovým‘ konzumentům s novým sublabelem LOAF (Lo Alternative Frequencies). Druhým umělcem, který zde dostal příležitost vydat svou hudbu, je Motohiro Nakashima, předloňský objev Lo recordings. Ten v duchu LOAF stáhl nohu z plynu a ve velkém se rozpomenul na dětství. Sám k tomu dodává, že při tvorbě desky I DREAMT CONSTELLATION SANG (LOAF/Lo rec., 2006, 73:33) vzpomínal na noční hodiny strávené na půdě při sledování hvězdného nebe s posloucháním walkmana. Podobně snivá a zároveň hravá hudba je obsahem i tohoto alba. Jemnější skladby s mnohem zásadnějším důrazem na akustické nástroje (kytara, smyčce i dechy) jsou často použity jako samply rozsekané na kousíčky se značným smyslem pro detail. Dohromady protřepané s elektronikou a vedoucími melodickými linkami tvoří hravou muziku, jakou nás oblažuje delší dobu třeba F. S. Blumm nebo umělci japonské stáje Plop. Podobnými hrátkami posluchače obšťastňuje i čtyřiadvacetiletý Charlie Alex March na svém debutovém EP AFTER THE CLOUDS CLEAR (LOAF/Lo rec., 2006, 14:25). Tomu pomáhali Andy Ramsey (Stereolab), Joe Mount alias Metronomy a Dominic Murcott (High Llamas) a společnou rukou se zasloužili o to, že stejnými prostředky stvořili nahrávku písničkovější a ,angličtější‘ v tradičním slova smyslu. Prostě nová muzika k čaji o páté. Což je myšleno jako velká poklona, aby bylo jasno. Slibná předzvěst připravované velké desce, plánované na příští rok.