Yvonne Sanchez: Songs About Love

2_sanchezPolsko-kubánská zpěvačka Yvonne Sanchez, která už nějaký ten pátek žije v Praze, se vydáváním alb příliš netrápí. Od její debutové nahrávky Invitation uplynulo deset let, druhému albu My Garden táhne na čtvrtý rok. A nové CD Songs About Love tahle dáma vyslala do světa jen tak mimochodem; je to deska komorní, nahraná pouze s akustickou kytarou během dvou koncertů v malé kavárně na Vinohradech. Jednodušeji už to nešlo, a přece máme opět pocit, že jsme svědky něčeho výjimečného. Snad proto, že talent Yvonne Sanchez nemá v našem českém hudebním rybníčku obdoby.
Tím ještě není řečeno, že bychom mohli album Songs About Love zařadit mezi jazzovou špičku. Sice má veskrze sympatické předobrazy ve společných projektech Joao Gilberta a Astrud Gilbertové či Elly Fitzgeraldové a Joea Passe, přece jen ale těží z dávno defi – novaného stylu, k němuž nic zásadního nepřidává. Brazilský kytarista Pedro Tagliani, který je zde zpěvačce rovnocenným partnerem, s přehledem zvládá náročné pasáže ve skladbách, jež si tradičně spojujeme s velkým orchestrem. Nevládne však tak rozpoznatelným rukopisem, aby se jeho úpravy daly považovat za výjimečné.
Yvonne Sanchez se rozhodla poměřit s hity, kterým nastavili nesmírně vysokou laťku interpreti formátu Barbry Streisandové (Speak Low), Franka Sinatry (You And The Night And The Music) nebo Rosemary Clooneyové (Tenderly). Píseň My Cherie Amour si půjčila od Stevieho Wondera a přestože se tentokrát podle vlastních slov chtěla vyhnout bossanovám, zařadila na CD i pár dobře známých melodií z dílny průkopníka tohoto stylu Antonia Carlose Jobima. Výsledkem je příjemná deska pro tiché večery, od níž můžeme dostat paradoxně tím víc, čím méně od ní čekáme. To znamená, že představuje velmi vysoký standard v žánru, jenž má to nejlepší už dávno za sebou.

Supraphon, 2011, 54:14