Milan Knížák: Broken Tracks

Milan Knížák je kontroverzní. Myslí si, že nad něj není a nutně se mu musí dařit vše, na co sáhne. Kvůli tomu by se však neměly přehlížet jeho kvality, a to ani v oblasti hudby, kde byl také vizionářem. Jasně to ukazuje až nyní vydané album BROKEN TRACKS (Guerilla, 2008, 78:14) s nahrávkami z počátku 90. let,… Číst dál...

Sensus: Humanomaly

Při ročním bilancování novinek na domácí hudební scéně mě přepadla skepse z kontinuálně se snižující laťky mainstreamové tvorby (kam až lze klesnout?). Naštěstí je vykompenzoval mírný optimismus stále aktivnějšího undergroundu, jenž přinesl řadu pozoruhodných desek. Jednou z nich je i druhé album labelu Ressonus Davida… Číst dál...

Invalidní důchod: Cvetnaja & Noc co noc

Underground je spojován hlavně s dobou totality, zejména s přelomem sedmdesátých a osmdesátých let. Nově vydané archivní nahrávky Invalidního důchodu (Black Point, 2007, 66:59+45:31) však ukazují, že underground po listopadu nejen žil, ale také hledal nové formy vyjádření a nekončil jen u prvoplánového plastikovského… Číst dál...

BBP

O pozici a případném významu současného hudebního undergroundu by nejspíš klidně mohla vzniknout nějaká pěkná studentská seminární či diplomová práce. Šíře tohoto pojmu je ovšem bezbřehá, a pomineme-li fakt, že za underground jsou často považováni i ti, kteří se sami k němu vůbec nehlásí, stále tu máme onen stín legendy… Číst dál...

BBP: Tolik štěstí

Nový opus neoundregroundistů BBP, nazvaný TOLIK ŠTĚ STÍ (Guerilla Records, 2007, 67:00), představuje skutečně vyzrálé dílko, které rozhodně přesahuje jejich dřívější ,řízené plagiátorství‘ PPU (i když i to bylo v mnohém inovativní). Základní esprit kapely sice zůstává stejný, ale práce s aranžemi je ještě vybroušenější.… Číst dál...

Hostem MCH Bandu v Arše bude Michal Pavlíček

Oslavy čtvrtstoletí MCH Bandu se neomezují pouze na vydání úžasného vzpomínkového boxu nahrávek z let 1982–1989 a neméně skvělého novinkového alba Nech světlo dohořet, Kateřino (nad nimiž se o pár stránek dál právem rozplývá Petr Slabý). Fanoušci kapely pochopitelně nepřijdou ani o ,živé‘ oslavy. K velkému… Číst dál...

Děti deště

„Hladová a nebezpečná tlupa na lovu zabijáckejch zvuků. Pravěkej kmen v industriální zóně, dávný společenství kytarovejch smrští. Prostě „chlív mazce“.“ – tak je charakterizuje jejich vydavatel. V praxi se na téhle aktuálně pětici dá krásně vysledovat, že když nějaké skupině o to opravdu jde, výsledného tvaru,… Číst dál...

Pavel Zajíček: Kakofonie cesty

Zatímco Plastic People Of The Universe dodnes víceméně udržují setrvalou linii své tvorby, takřka ,pokrevně‘ spříznění Dg 307 ušli co do výrazu velký kus cesty – a s nimi pochopitelně i jejich leader, básník Pavel Zajíček. V počátcích se kapela stylizovala do až barbarské podoby a – aniž by to tušila – byla vlastně zakladatelkou… Číst dál...

Kvartet Dr. Konopného: Skrývám se, ale nikdo mě nehledá

Jako herec je Radomil Uhlíř nejen nepřehlédnutelný, ale jeho nezapomenutelné minirole milicionáře-vyhazovače (Kouř), traktoristy (Pražská pětka), zfetovaného pekelníka (Čert ví proč) či chlapce ze sousedství (Díky za každé nové ráno) jsou veselé, vstřícné, a diváky vděčně přijímané. S jeho hudební tvorbou tomu počítám bude přesně… Číst dál...

Bílé světlo: Dělníci bílého světla; Plastic People Of The Universe: Do lesíčka na čekanou

Lounské vydavatelství Guerilla už v současnosti definitivně převzalo prapor důsledného mapování domácích archivních podzemních nahrávek po Black Point Music a zaniklých Anne Records. A čile pokračuje v dalším systematickém oprašování. I díky této bohulibé aktivitě dnes daleko snadněji seženete už prakticky… Číst dál...