V soudobé hudbě, jíž se stále nepřesně a archaicky říká vážná, třebaže tvůrci preferují terním koncertní, není neobvyklé užívání prostředků jaksi ,odjinudʿ, např. rockové rytmy, baskytara, zkreslená sólovka atd. Prvek zvaný looper čili digitální zařízení, které umí zaznamenat a ihned třeba do aleluja opakovat právě zaznělý úsek ve smyčce, případně další nahrané vrstvy, se chystal užít u svého koncertu pro cello a orchestr pražský skladatel Petr Wajsar. Nakonec se ale rozhodl vytvořit živou smyčku symfonického tělesa. Které na několika místech díla Violoncelloops skutečně opakuje melodické i rytmické myšlenky po sólovém instrumentu. Jehož part je ostatně nesmírně bohatý na četné flažolety, glisy a jiné technické finesy a obsahuje také až krkolomné pasáže. Skladbu vznikající na výzvu České filharmonie s autorem průběžně konzultoval vyvolený hráč Václav Petr, koncertní mistr nejprestižnějšího českého orchestru. A při světové premiéře 19. září v rámci festivalu Dvořákova Praha hrál dokonce zpaměti. Takže se mohl uvolnit a předvést. V kompozici pestré, vtipné, vynalézavé po zvukové stránce. A ČF, která dělala dojem, že ji úkol precizně zvládnout tak náročnou věc vyloženě baví, vedl německý specialista na soudobou hudbu Ingo Metzmacher jako avantgardní suverén. I pozitivní reakce působily spontánně.
Petr Wajsar patří k okruhu autorů vesměs studujících v 90. letech (Ondřej Adámek, Ivan Acher, Martin Hybler, Michal Nejtek, Miroslav Srnka, Jana Vöröšová a další), z nichž někteří už pronikli do světa. To v jejich ranku nebývalo, tradičně se prosazují komorní ansámbly, sólisté instrumentální i vokální a samozřejmě dirigenti. Že o sobě dávají vědět i mladší skladatelé, je asi pro leckoho překvapení. A zaplaťbůh, reagují na to dramaturgové festivalů a orchestrů. I když pořád střídmě, přece jen musí brát ohledy na konzervativnější a přitom nemalou část publika. Takže nové kompozice nezaznívají zas tak často. Ale občas přece ano. I v tak prestižních souvislostech jako Wajsarovo Violoncelloops. Cosi se děje a jistě to souvisí s postupnou generační obměnou posluchačů.