Do konce roku bude hotov vinyl s novými písněmi kapely B4. Opět vydává Polí5, které nyní zahajuje předprodej.
Tomáš Procházka (jeden z otců zakladatelů souboru) vybral jako reprezentativní vzorek píseň Bonekam, která recykluje mnohé hudební vlivy: pop, disco i rock jsou zde promíseny s psychedelickými a noisovými vstupy a odkazy na free jazz.
BIO
Skupina B4 vznikla vlastně náhodou v roce 1998 na festivalu v Turnově, když bylo třeba nahradit chybějící kapelu a neplánovala původně delší činnost. Od začátku působí v proměnlivém obsazení se stálým jádrem tvořeným klávesistou Davidem Freudlem, kytaristou Tomášem Procházkou a bubeníkem Leošem Kropáčkem, v poslední době doplněným basistou Jakubem Pechem. Téměř dvacet let tvořila její repertoár improvizovaná hudba postavená na psychedelii a fragmentech noise, jazzu a rocku se zvláštním zřetelem na specifický zvuk bývalého východního bloku. B4 byla první porevoluční skupina provozující v českých zemích krautrock. V posledních pěti letech experimentuje s písničkovou formou, českými texty a vlivy dalších hudebních stylů jako disco a pop nebo easy listening.
B4 po několika albech vydaných vlastním nákladem vyšla v roce 2010 u pražského labelu Polí pět jejich první oficiální nahrávka Ringo George Paul John. Jejich následující dvojalbum Didaktik Nation Legendary Rock, vydané u stejného labelu bylo obdrželo cenu Vinyla za album roku 2011. Tuto cenu získali opět v roce 2019 za album Plastová okna.
Z RECENZÍ
“Tahle hudební bojovka, při které se automatický bubeník z NDR povaluje vedle moderního notebooku a hudební software si tyká s elektronickými kytarovými efekty made in Tesla Vráble, opět dokazuje, že poklady se občas objevují právě tam, kde je nikdo nečeká.”
Antonín Kocábek,Týden.cz
“Musí se slyšet. Jedna z nejosobitějších domácích kapel je nyní po tvůrčí stránce
rozjetá možná nejvíce za svou zatím dvanáctiletou existenci.”
Jan Faix, HIS Voice
“B4, to je radost z hudby a inteligentní, sebejisté zacházení s možnostmi její historie. Pochybuji, že v Česku letos vyjde lepší deska.”
Petr Ferenc, ČRo Wave
„Musí se ocenit hravost i důvtip při používání zaprášených hudebních nástrojů anebo způsob, jakým na vítězném albu Plastová okna nahlížejí vytěženou poetiku Sudet jinak, skrze výřez plastového okna, jakožto symbolu přetržení kontinuity, opravování minulosti a příchodu nenavratitelných novot. Jako staré domy po Němcích mohou s moderními okny působit nepatřičně, někteří z nás se podobně mohou cítit v dnešním světě neustále zrychlujících a zahlcujících médií.“
Miloš Hroch, Vinyla.cz
Síla „Bé čtyřky“ spočívá ve stylu, kterým formuluje svoje odmítnutí. Nedistancují se obvyklým způsobem: třeba to, jak je jí protivný společenský mainstream, kapele dodává hodně empatie k maloměstskému, venkovskému a vůbec perifernímu prostředí. Nejsou optimisty, ale skrytější vrstvy si prohlížejí s energií a úžasem. Nová deska ukazuje, že i po letech existence umí cenně vyslovit, co ještě neřekli: jen je třeba se pořádně dívat kolem sebe a umět naslouchat sobě samým.
Pavel Klusák, Aktuálně