Čekání na to, až slavná televizní show Johnnyho Cashe vyjde na DVD (Sony BMG, 240 min) trvalo nekonečně dlouho, ale vyplatilo se. Jsou tu – dva disky s bezmála šedesáti hudebními výstupy, jež se uskutečnily v celonárodní americké televizi mezi lety 1969 a 1971. Cashův pořad byl přesně tím, co tehdejší zkostnatělé vysílání potřebovalo. Cash na jedné straně smýšlel sdostatek konzervativně, aby k obrazovkám přilákal generaci amerických otců, a zároveň byl natolik svobodomyslný, že dokázal oslovit i jejich syny.
Průměrné diváky středního věku uchlácholil upravenými countryovými stálicemi (George Jones, Tammy Wynette, Loretta Lynn), zároveň jim však naservíroval i countryové psance typu Waylona Jenningse a Merlea Haggarda. Mezi zaručenými jmény jim nenápadně podstrkoval experimenty a vysloveně rebelské kousky. Byl to právě on, komu se podařilo po několikaleté pauze znovu vylákat do médií Boba Dylana (Girl From The North Country). On přiměl scvrklého stařečka Louise Armstronga, aby to s ním ještě jednou – naposled – rozbalil na pódiu (Blue Yodel # 9). A jedině jemu mohlo projít živé, necenzurované vystoupení Petea Seegera, který okamžitě rozezpíval sál (Worried Man Blues). See ger byl pro své levicové smýšlení na černé listině a zacházelo se s ním podobně jako u nás s Janem Werichem. Johnny Cash si však postavil hlavu a nenašel se žádný šéf, který by mu dokázal odporovat.
Ray Charles zde předvedl úchvatnou verzi Cashova hitu Ring Of Fire, který od základu překopal a udělal z něj skutečnou hudební sopku. Neil Young v dílu natáčeném na univerzitě nadchl studentské publikum neokázale podanou písní The Needle And The Damage Done o píchání si drog do žíly. Eric Clapton přicestoval do Cashova pořadu jako velký frajer z Anglie, Carl Perkins ho však prvním sólem poslal zpět do mateřské školky. Co nelze překousnout ani s třicetiletým odstupem, to je prosazování Johnnyho manželky June Carter-Cashové, přehnaný důraz na rodinu a kazatelské sklony. Na druhou stranu je ale třeba uznat, že skladby z Cashova ,echt-křesťanského‘ období (například The Old Account Was Settled Long Ago) v sobě mají podobnou vášeň jako Dylanova ,znovuzrozená‘ alba.