Společný návrh skupiny Puristická čtyřka (Jaroslav Frágner, Karel Honzík, Evžen Linhart, Vít Obrtel), Jaromíra Krejcara, Bedřicha Feuersteina a Karla Teiga.
„Nové umění přestane býti uměním“ (Ilja Erenburg) proklamovala mimo jiné ve svém manifestačním Sborníku nové krásy Život II právě zrozená česká avantgarda. S podtitulem Nové umění – konstrukce, soudobá intelektuální aktivita jej v roce 1922 za redakce architekta Jaromíra Krejcara vydal Výtvarný odbor Umělecké besedy. Společně se Revolučním sborníkem Devětsil, který spatřil světlo světa téhož roku, představoval Život II jednu z vůbec prvních evropských avantgardních antologií, prezentujících nejen novou typografi i, nýbrž i nový vizuální styl, odrážející přesvědčení stoupenců avantgardy o vizuálním charakteru nové éry, promlouvající internacionálním, univerzálně srozumitelným vizuálním jazykem, inspirovaným americkými fi lmovými magazíny. Vedle příspěvků domácích autorů (Krejcar, Teige, Šíma), ilustrovaných fotografi emi atributů ,nové krásy‘ (automobily, aeroplány, transatlantiky nebo mrakodrapy), otiskl sborník i práce předních představitelů francouzské avantgardy, malíře Ozenfanta, fotografa Mana Raye nebo architekta Le Corbusiera. Texty posledně jmenovaného, publikované v revui L’Esprit noveau, sehrály při navrhování typické kolážové obálky Života II zásadní roli. Její autoři pod vlivem Le Corbusierových tezí zvolili pro svůj společný návrh fotografi e dórského sloupu athénského Parthenonu a diskového kola automobilu Voisin Torpédo z roku 1921, neboť oba motivy ztělesňovaly stejně dokonalou krásu, odvozenou zavedením prototypu, aplikovaného na určitý standard. Kolo automobilu, tedy kruh, zároveň představoval především pro Karla Teiga elementární formu, obsahující iracionální složku, která jej „povyšuje na ideálního nositele lyrismu a poesie moderní doby“ (Jaroslav Anděl, Karel Srp).