V legendárních časech hanspaulské komunity existovala skupina Hudba ke kávě. Tento pojem mi vytanul na mysl, nikterak v pejorativním slova smyslu, ryzí jazz kvarteta 2IN2OUT, nezatěžovaný experimentálními expresemi ani prvoplánovými impresemi; přítulně vyznívající mainstream moderního jazzu (nikoli současný post-jazzrockový, kojený vlnami fúzí). Je to hudba nadčasová, základní, která může následným vývojem být i objevitelská. Členové kvarteta, ač patří k nejmladší generaci našeho jazzu, mají za sebou už řadu zkušeností a zakladatelské duo saxofonistky Nely Dusové s kytaristou Janem Lacinou (čili 2IN), na albu doprovází rytmika na koncertech obměňovaná: kontrabasistka Klára Pudláková a bubeník Adam Sikora (proto 2OUT), spolupracující spolu i v jiných formacích. Také připomínám, že přes své mládí jsou už dnes všichni čtyři hudebně pedagogicky působící. Debutové album představuje rovným dílem skladatelskou tvorbu zakladatelského dua. Zasněně jak v pařížském jazzklubu s Dexterem Gordonem ve filmu Round Midnight se vnoříme do úvodní Something Given Nely Dusové; zaujme už úvod basy s kytarou modulované do zvuku elektrického piána – takto se zde vyskytuje i jako typický sound v dalších skladbách. Svižně vyznívá rozmluva kytary se saxofonem v Maninách. Sound kytary je mně sympatický, protože nevystrkuje na posluchače rockovou ostrost zvuku. Působivý je úvodní dialog tenoru s basovými tóny smyčcem v jímavém tématu Amorfy, předznamenávající náladu celé skladby; skvělé sólo saxofonu a malebná imprese kytary. V každé skladbě lze najít nějaký skvělý nápad, třeba v Over the Abyss Betrayl silnou melodii, v Březnu dravé sólo kontrabasu s podporou bicích, rytmickou důraznost a „divočejší“ sólo kytary, K Labutím je vyšperkované sólo kytary bez saxofonu. Autoři se odvolávají k inspiracím osobnostmi světa hudby, k místům, i třeba k obrazu Františka Kupky, což není třeba vědět, neboť hudba kvarteta je melodicky samonosná a skvělá.