BLACK DECELERANT: Reflections Vol.2: Black Decelerant

RVNG Intl., 2024, 42:45

Black Decelerant tvoří Khari Lucas z Charlestonu v Jižní Karolíně (aka experimentální neo-soulový umělec Contour a spolupracovník Loraine James a Niecy Blues) a abstraktní hip-hopový producent Omari Jazz z Portlandu, a najdeme ho v Oregonu. Své duo popisují jako meditaci o černém bytí a nebytí. Název projektu převzali z článku Aria Deana s názvem Notes on Blacceleration. Jedním z cílů projektu je pak tvorba hudby, která má posluchače povzbudit a donutit ho, aby zpomalili svůj každodenní běh, a zamyslet se nad současným světem. Co si pod tímto konstruktem máme představit? Průnik ambientu a jazzu, který v poslední době tvoří řada nových umělců v kolonce označené jako „spiritual jazz“. Ne ovšem v duchu Johna Coltranea nebo v současné době populárního Kamasi Washingtona, ale spíše pod duchovním vedením Johnovy manželky Alice, která své jazzové kořeny v pozdějším věnu plně zanořila do minimalisticko-duchovní půdy. S podobnou hudbou dnes slaví úspěch nejen Carlos Nino nebo Steve Hauschildt, ale s podobně laděným albem v loňském roce vyrukoval i André 3000 z ultra populárních hiphoperů Outkast. Vraťme se ale k Black Decelerant. V jejich případě se jedná o produkci založenou na samplech, která je doplněna o improvizační vstupy. Elektronický základ často doplňují syntezátorová sóla s přiznaně retroanalogovým feelingem, bloudivá basová kytara, ve vybraných pasážích zaslechneme i trumpetu Jawwaada Taylora, která v podobně laděné hudbě nemůže minout výrazný stopu nedávno zesnulého Jona Hassella. Dvojice ke svým vizím nepotřebuje rytmiku. Místo ní muzikanti tu a tam „nařasí“ nahrávky výraznými postprodukčními zásahy, které už tak zahloubané hudbě dodají extra psychedelický feeling. Album je součástí nové série alb vydavatelství RVNG Intl. nazvané Reflections, a má přinést posluchačům unikátní spolupráce muzikantů v komorní oblasti. První díl dvojice Black Decelerant nasadil kvalitativní laťku výrazně vysoko.

Přidat komentář