V posledním desetiletí se ve Spojených státech usazený Brit Daniel Davies stal chváleným skladatelem atmosférické instrumentální hudby plné syntezátorů – a to skrze spojení s ikonickým režisérem a v poslední době i ceněným skladatelem Johnem Carpenterem. Spolu s Johnem, který je jeho kmotr, a Johnovým synem Codym vytvořili produktivní trio, které pracovalo na režisérových soundtraccích, ale i na sérii alb Lost Themes primárně určených pro hudební fanoušky. Málokdo si skrz tuto výraznou činnost pamatuje Danielův předchozí hudební život. Ten byl primárně zasvěcen rocku. Davies koncertoval po celém světě se stonerrockovými kapelami Karma To Burn a Year Long Disaster. Se svým novým sólovým albem Ghost of the Heart se Davies vrací ke kytarám a rockovému zvuku. Ten pak doplňuje o elektronické a soundtrackové nápady, kterým se primárně věnoval poslední dekádu. Album, které autor natočil v loňském roce s producentem a baskytaristou Johnem Spikerem a také bubeníkem Mattem Flynnem, je žánrově široce rozkročeno. Najdeme na něm proto glamrockový útok Into You, hardrockovou hrubou práci Presence On The Hill nebo Still The Servant, jak z učebnice Led Zeppelin, tak i industriálně rockovou titulní vypalovačku. Na druhém pólu se Daniel nezříká nashromážděných soundtrackových a elektronických znalostí, které jsou hybatelem např. It Take A Lot nebo závěrečné Those Eyes. Davies se nebojí ani progresivně rockových bludišť à la King Crimson (viz Big Crush). Sám autor se pak kromě instrumentálních dovedností pochlubil i poměrně suverénními vokálními výkony, ke kterým si napsal i veškeré texty. Daniel Davies se už před drahnou dobou zbavil nálepky protekčního dítěte (je synem Davea Daviese z The Kinks), na své nové desce navíc umně propojil dva světy, ve kterých byl doposavad nejvíce namočen.
DANIEL DAVIES: Ghost of the Heart
Sacred Bones, 2024, 36:25