Děti deště začínaly s industriálem ovlivněným Paprsky inženýra Garina, brzo se však přiklonily k noisu raných Swans i těžkotonážnímu grunge Tad a zamířili do hájemství Esgmeq. V tomto duchu pokračují i na posledním albu …v bytě nad řekou, hudba se těžce a neúprosně valí jako rozvodněná bahnitá řeka, zvuk je neučesaný a ježí se fuzzem jako navztekaný kňour, najdeme ho nejen na kytaře, ale i na base. Řezník za bicími nemilosrdně zatlouká hřeby do uší ukřižovávaného. Uniknout není kam.
Žádné aranžérské finesy a ani nezvyklé harmonie pro fajnšmekry se na desce neobjevují. Hlavní je brutální tah na bránu valícího se buldozeru, jestliže se Lyssa na El Clásiku vyznávala z lásky k fotbalu, tak tady je tvrdost ragby, kdy se v mlýnu přetlačuje soupeř ve snaze položit pětku na rozbahněném hřišti. Kapela se drží svého pojetí, žádná vybočení ze stylu se na desce nekonají s výjimkou čistě klavírního PreLudia. Naštěstí nezůstává jen u středního tempa, které jí sedí nejvíc, v Rurální to dokáže pěkně rozjet, byť jsou bicí moc polkové.
Navzdory trochu matoucímu názvu má album jasnou tematickou linku – je věnováno horám a lesům na nich, což ukazuje nejen Ustup do hor nebo Kazbek (to není další se středoasijských národů, ale vyhaslá sopka v Gruzii), ale i Rurální o kácení stromů, končící větou „masakr v Čechách motorovou pilou“. I ona titulní skladba začíná dvojverším „rozpoutej to vyvrácenej z kořenů“. Jak se ovšem zpívá hned v úvodním J. T.: „Chtěl bejt strom a burácivá bouře /… / dům postavil z popela kouře / už odzvonilo / běž a zapomeň“.
Album je plné vzteku ze zmaru, projevuje se na něm krize středního věku, kdy si člověk uvědomí, jak málo dokázal. Že se moc nezměnilo, ukazuje nová verze Typizace, kterou kapela nahrála na sampler Zwei Kessel Buntes v roce 2002, pořád platí, že „hledání prapůvodní krásy je pro nás zcela zbytečný / uhli jsme z původní trasy a / jsme stále neteční“. Není to však jen vztek sama na sebe, je v něm cítit hluboké rozčarování z reality, jaké měli před pádem komunismu Majklův strýček nebo HNF.
Silver Rocket, 2019, 31:34