Osobnost kanadského multiinstrumetalisty Joshuy Van Tassela se nejvíce zrcadlí na dvou frontách. Jako bubeník a perkusionista kryje záda folkrockerům Great Lake Swimmers, vedle toho se ale stará o hudební stránku podcastu Pondercast známé torontské novinářky Laurie Brown. Navíc v domácím studiu produkuje jedno album za druhým, od folku až po říznější rock. My si ale dnes chceme popovídat o jeho autorské muzice, vydávané pod jeho občanským jménem. Komorní muzika, kterou tvoří, totiž není odnož rukopisu Óláfura Arnaldse nebo Maxe Richtera.
A to hned z mnoha důvodů. Tím nejdůležitějším je aktuální fascinace Martenotovými vlnami, nástrojem jemně odvozeným od slavného těreminu. Jeho klouzavý zvuk vytvářený prstenem navlečeným na dlouhé podélné struně, má podobný odstín jako tón houslí, a proto není divu, že Joshua kombinuje zvuk raritního nástroje se smyčci, klavírem a elektronikou. Už před šesti roky přišel Van Tassel s prvním dílem „taneční muziky“ jako dárkem pro svou manželku, která je kraniosakrální terapeutkou. Pokračování už nemá tak přímé určení. Ve výsledku šlo skladateli znovu o vytvoření hudby s pozitivním vyzněním. „Ve světě se v současné době odehrává spousta opravdu ošklivých sraček,“ říká Joshua Van Tassel, „a já chtěl svým albem nastolit určitou protiváhu.“ Klidná melodická hudba má filmové parametry, na druhou stranu se téměř žádná ze skladeb nedrží pouze jednoho melodického nápadu, ale základní melodii, často vedenou Martenotovými vlnami, ohýbá skrze efekty do nových poloh, které mohou mít i jiný než čistě jásavý odstín.
Vedle klavírně průzračné Their Hands On Their Hands tak na albu najdeme temně táhlou elektronikou nesenou Nest Of Light nebo naopak téměř čistě na smyčcích postavenou Eternal Turtle. Tohle album by mohlo v současné stísněné době zafungovat více než pozitivně. Bez laciných třpytek a lyrických klišé.