Po shlédnutí „fúzního abstraktního kabaretu“ transVAXitions‘ na Hevhetia Festu 2021 se zdálo, že bude těžké přenést na „pouhou“ audio nahrávku celý ten vír pitoreskních vizí, tvořených vedle hudby a textů také projekcemi štěpných obrazových materiálů a vůbec vizuálních prezentací projektu. S principálem Fujakem (Teória Odrazu, tEóRia OtraSu), skladatelem experimentální hudby, estetikem i vysokoškolským pedagogem, s odzbrojující jurodivostí přebíhajícím od bicích ke klavíru. S deklamacemi sarkastických textů o digitalizaci sémiosféry za doprovodu starosvětského flašinetu. A dalšími poťouchlostmi, evokujícími tu Franka Zappu, onde The Residents a samozřejmě i potrhlosti domácího undergroundu, ale ve výsledku především originálními.
Ale povedlo se na výbornou. Dojem zdánlivě nevázané ulítlosti s vážným a konzistentním podtextem se nijak nezmenšil. Navíc vynikla hudební složka, překvapivě soudržná směs undergroundových kolovrátků, jazzrockových náporů, kabaretních kupletů, prvků soudobé hudby i elektronických mlh (Ján Boleslav Kladivo). A samozřejmě je na albu čas vytáhnout si ze skrumáže nápadů roztodivné linky kytaristů Miloše Železňáka a Petera „Varsa“ Varsavíka. Nebo souhru saxofonů Nikolaje Nikitina a hostujícího Mikoláše Chadimy v části mozaiky nazvané Veľké hlavy 22. Mimochodem, další rozměr dodává dílu booklet, např. u zmíněné části uvádějící: „,Veľké hlavy… v krypte vlani… smrt už klusá‘ napísal J. B. Kladivo eště před koronamatrixom… Joseph Heller by počas něho pravděpodobne napísal pokračovanie románu Hlava 22 ako Veľké hlavy 22.“
A přestože to album je výborné, pobaví až k hrůze a rozesměje k zamrazení v zádech, stejně by si „abstraktní kabaret“ ještě zasloužil také DVD. A hlavně, intenzivní život na pódiích, i když dát dohromady takto různorodou a zaměstnanou sestavu včetně herce Ivana Gontka či zpěváka Braňa Jobuse (Karpatské chrbáty) musela být fuška.