Současný chaos Babylonu světa nejlépe reflektují koláže. Obrazové, filmové i hudební. Ty hudební svou žánrovou všežravostí předstihly o desítky let první crossoverovou vlnu, a přesto jsou dnešní představitelé žánru stále v relativním undergroundu. Nejšťavnatější plody plunderfonického ghetta už dekádu nabízí Gonçalo F Cardoso na svém labelu Discrepant Records (první mixtape a webovky jsou dokonce o rok starší). I proto je zdraví prospěšné v době ztíženého cestování vyrazit na cesty alespoň po hudební stránce. S hudbou labelu Discrepant Records to jde totiž samo! Ostatně, to posuďte sami z nahrávek labelu na Bandcamp profilu vydavatelství a k tomu si přečtěte rozhovor, který Gonçalo UNI poskytl.
Co bylo první? Label nebo tvé vlastní hudební projekty jako gonzo, Papillon nebo Hair & Treasure?
Gonzo bylo první jméno, pod kterým jsem začal vydávat hudbu. I když už projekt nefunguje, jako gonzo se tituluji, když produkuji desky nebo hraji jako DJ.
Někde jsem četl, že label vyšel z mixtapových aktivit. Je to pravda?
Trochu tě opravím, jako gonzo jsem aktivně vytvářel mixtapy už v polovině nultých let a sdílel je s přáteli. Posléze jsem je začal ukládat na svůj profil na Soundcloudu. Nakonec našly mixtapy místo na čerstvých stránkách discrepant.net. Tehdy se jednalo o střet ambientního/hlukového světa labelu Touch s nespoutanými world music nahrávkami vydavatelství Sublime Frequencies. Takový svérázný mash-up ambientní avantgardy s globálními zvuky.
„Mým úkolem je dekonstruovat, převrátit a znovu sestavit tradici (ne)populární hudby celého světa,“ čtu tvé prohlášení v rozhovoru na portálu Drums and Chants. Jak ses napojil na sonicko-kolážovou/plunderfonickou scénu a kdo je v tvých očích největší „hvězdou“ v této oblasti?
Nejsem si jistý. Vždycky jsem obdivoval projekt Vicki Bennett People Like Us, ještě předtím, než jsem si uvědomil, že je součástí nějaké konkrétní scény nebo že její tvorba spadá do tzv. plunderfonie. Ve skutečnosti tato scéna žádné opravdové hvězdy nemá. Všichni tu rádi spolupracují s ostatními, nikdo se nad jiné nevyvyšuje.
Je pro tebe důležitá možnost cestování? Pokud ano, jak obtížná jsou současná kovidová omezení, která cestování hází klacky pod nohy?
Ano, cestování je moje hlavní inspirace, pokud jde o tvorbu hudby. Bohužel se za poslední rok výrazně snížila jeho možnost. Takže poslední dva roky jsem se věnoval převážně dokončování rozpracovaných projektů. Mé nové projekty budou vznikat z inspirace aktuálního domova a zdejší atmosféry.