I v Japonsku panují v létě nesnesitelná vedra. To loňské je k zapamatování pro mnoho místních milovníků ambientu nejen svými teplotními rekordy, ale i pro výjimečný večírek, který v červnu uspořádalo Yamagučské centrum pro umění a média. Součástí oslav 10. výročí fungování této instituce byla nejen instalace Ryuichiho Sakamota nazvaná Forest Symphony, ale i samostatný večírek, který svedl poprvé na jedno pódium tohoto legendárního klavíristu a experimentátora, americko-japonskou dvojici Illuha a ještě k tomu decentního hlukaře a vydavatele Taylora Deupreeho. Jejich set i na albu Perpetual, které tuto improvizaci zachycuje, byl zpočátku obestřen jistým tápáním, které za syntezátory zachraňoval Sakamoto basově atmosférickým mlžením. S přibývajícími minutami, ale propojení čtveřice nabývá na intenzitě. V druhé části si nejdříve uzurpuje hlavní slovo Illuha s hammondy a preparovanou kytarou, aby pak v druhé části hlavní roli převzal Deupree s řadou praskání nalezených předmětů a manipulací s terénními nahrávkami. Celá padesátiminutová session pak vrcholí v třetí větě, která je možná nejtišší ze všech, nabízí ale zcela jistě nejkomplexnější provázání vlivů všech zúčastněných. Povedený večer byl zaznamenán ve vysokém kvalitním Direct Stream Digital formátu, který umožňuje audiofilní prožitek i pro posluchače pouhého stereo záznamu nabídnutého vydavatelstvím 12k. Label, který si po letech vydávání stále drží vysoce nastavenou kvalitativní laťku, zde trefil přímo do černého.
12k, 2015, 49:43