Kdepak, nejde o pouhý soundtrack ke druhé řadě večerníčků o Krysácích. Hudební miniatury vzniklé pro potřeby pohyblivých obrázků přepracoval autor hudby a textů Miroslav Wanek do podoby „plnometrážních“ písní, aby vytvořily program celého vystoupení pro děti. Nezůstalo však u koncertu, členové Už jsme doma přidali kostýmy a rekvizity, zařadili mezi písně scénky. A když najednou bylo těch rolí na jednu kapelu moc, vstoupilo do představení divadlo Buchty a loutky. Nejen aby muzikantům zase uvolnilo ruce ke hraní, ale přidalo kupu dalších nápadů.
Také na obalu CD jsou Buchty a loutky uvedeny coby spolu-interpret, byť podíl divadla je opět pouze vizuální a z nahrávky ho jaksi neslyšíte. (Byť tomu tak nemuselo být, vždyť manželé Bruknerovi z Buchet a loutek jsou skvělí muzikanti, mj. někdejší členové Domácí kapely.) Přesto právem uvedeny. Fotografie z představení v obsáhlém bookletu totiž vítaně dokreslují atmosféru písní.
Muzika ovšem obstojí i mimo kontext hudebně-divadelního představení. UJD si i v repertoáru určenému pro dětské publikum zachovávají charakteristickou pestrost a členitost. Parodické „dechovkářsky um-ca-ca“ valčíkové momenty hrané s punkovou razancí prokládají prokomponované, rytmicky nepravidelné pasáže. Harmonie zdaleka nejsou prvoplánové a melodie vlezle zpěvné. Což je jedině klad, není proč malé posluchače podceňovat a myslet si, že vstřebají jen rozpočítadla a přímočaré popěvky. Vždyť děti často s nadšením přijmou i muziku zdánlivě těžkou. I texty jsou výborně vypečené a nechybí jim vícero významových vrstev. Nejen, že Holub Emil zpívá „a v Paříži znám Eiffelovu věž / rovnou takovou v Pise nenajdeš“, ale dodá i „malou čínskou zeď měli v Berlíně / pak ji zbourali / v Číně ještě ne“.
Zábavná deska nejen pro děti alternativců a jejich rodiče. Ačkoliv zdaleka ne každý svrchovaný „vážný“ kumštýř zvládne pobavit to nejupřímnější a nejnáročnější ze všech druhů publika, UJD to dokáží.