Slavný divadelní fotograf Jaroslav Krejčí vzpomínal, jak přišel roku 1965 do Prahy a na každém kroku na něho vyskakoval Franz Kafka. O kterém do té doby neslyšel. Ano, pražské ,zlaté šedesátky‛ byly Kafkou prodchnuté a například se kdeco označovalo výrazem ,kafkárna‛, neboť mnoho z běžného života v socialismu připomínalo absurdity Procesu i Zámku. Tímtéž slovem nazval Bohumil Hrabal úvodní povídku knížky Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet (1965). To už byl na volné noze, nekulisařil v Divadle S. K. Neumana (dnes Pod Palmovkou), a tudíž nestavěl dekorace ke hře Kdopak by se Kafky bál?, kterou mimochodem spolupřekládal jeho přítel Jiří Kolář. A jelikož by převodu původního titulu Who´s Affraid Of Virginia Woolf? těžko někdo rozuměl, když u nás anglická modernistka Woolfová ještě nevycházela, dramaturgyni Lubu Pellarovou napadl frekventovaný Kafka. Autor Edward Albee totiž vložil do úst jedné z postav skrz celou hru variaci v Americe důvěrně známé písničky Who’s afraid of big bad wolf? z disneyovky O třech prasátkách. A Woolfová je podobně jako Kafka intelektuálně náročná ,šrajberka‛. Jak by řekl Hrabal. Ještě žijící v sousedství onoho divadla. A kavka je aspoň specifický pták. Albee údajně spatřil větu z názvu hry na zdi toalety kteréhosi newyorského podniku. A v brilantním dramatu o čtyřech osobách jde o strach ze života bez záludných iluzí. Čerstvá broadwayská hvězda Albee byl před Vánoci 1963 přítomen libeňské premiéře i několika finálním zkouškám. Do Prahy přiletěl s rovněž čerstvým nobelistou Johnem Steinbeckem, a nastal poprask. Šeptalo se, že autor Hroznů hněvu strávil bohatýrsky whiskyovou noc u Wericha na Kampě, a doloženo je Albeeho zaskočení, že z české verze textu vypadly vulgarismy a sexuální výrazy. Než pochopil, že by je vyšší místa neskousla. Tedy zakousla. Později diplomaticky hovořil o zřejmě odlišném etickém kodexu. Pro zvolna dospívajícího, níže podepsaného, to všechno bylo krajně vzrušující. Stejně jako fakt, že v týdnu uvedení Kdopak by se Kafky bál? vedlo britský žebříček I Want To Hold Your Hand před She Loves You a poprvé se do Top 20 (na pozici 13) probojovali The Rolling Stones. S I Wanna Be Your Man, kterou jim napsali rovněž John s Paulem. The Beatles ostatně pak píseň také natočili. V dobově příznačném svižnějším tempu.